8.23.2011

baileys & brev

för några år sedan när jag & min familj drev 
’linnéaträdgården’ med rosendals trädgård’s - drömmar,
sålde vi engelska baileys home and garden’s karameller
i den lilla butiken.

de hade { & har } tidlöst sköna lampor, ~ & till och med vackra  
lampsladdar, spartanskt vackra saker för bädd, bad, kök & kontor, 
~ & så deras 100% recycled
fina detaljer att använda & återanvända på nya sätt. 
allt som oftast brann deras magiska doftljus mown grass i de gamla växthusen.



ett litet styng av sorg kan jag fortfarande känna över den tiden. 
eller så har den mer blivit till en, nästan färdigläkt, sårskorpa, 
~ & ibland, om jag är där & pillar på den, då känns det fortfarande lite grann.
alla drömmar blir inte som man tänkt sig. 
men som våra vänner brukar säga när vi pratar minnen från projektet;
jag har alltid drömt om att  { infoga utvald egen drömidé här } . 
men jag har aldrig vågat . & det gjorde Ni !

det är sant.. 

.. & järnspikar vad mycket gott det också kom ur att försöka !

vad drömmer Du om ?

  


{ alla produktbilder courtesy of baileys home and garden  }



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...