8.31.2011

gôrgott

{ sivans gôr-goa’ knäcke 



vissa morgonmöten kan ju helt klart vara
av det mysigare slaget .. 
ungefär en gång i veckan träffas vi,
jag & några ur min familj, 
~ & planlägger för ett projekt på g. 
det är så bra, det de sysslar med.
de gör så mycket bra för så många,
~ & att jag ska få vara en 
liten { läs : mini kugge i det hjulet .. 
det känns bortom bra.

mer om det framöver. 


.. när sedan den här godingen plötsligt vaknar
 i sin vagn i trädgården, 
~ & kommer in på lillasysters arm 
med trollunge-hår & nyvakna ögon,
då blir det svårt för moster att koncentrera sig
på någonting ens i närheten av p l a n e r i n g .
då bara måste det bebis-nacke-snusas & mysas & leka tittut ..
~ & så måste det fotograferas.
{ distraktion 





5 kommentarer:

  1. Åh NU kan jag kommentera! Heja dig!

    Förstår att du blir distraherad. Vilken sötnöt!

    SvaraRadera
  2. Jeg skjønner godt at moster blir litt distrahert når en sånn liten hjerteknuser kommer inn :) Nydelig pike, nydelig bilde!

    Klem Eli

    SvaraRadera
  3. : ) tack emma, ~ det är jag glad för !

    tack fina frøken fryd !

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint hjärtat är som hänger på muggen, vart har du fått tag i det? :)

    Tack för finaste bloggen!

    SvaraRadera
  5. de är smått genialiskt fina, elena ! : )
    dessutom kommer de i ask med både
    vita, bruna & mörkbruna hjärtan ( rörsocker ) ..
    jag sålde dem när jag hade butik,
    ~ & de finns kanske att hitta i sverige,
    men jag köper mina här;
    http://www.coxandcox.co.uk/products/mixed-colour-heart-sugar-cubes/in/any-excuse-for-a-party

    ganska dyra men naggande goda ! *ler*
    cox & cox har dessutom en massa andra goa’ grejer ..

    tack för fina ord !

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...