8.18.2011

honeypie

{bella}



honeypie är inte en referens till beatles.
vare sig vaudeville’iga honeypie eller experimentella wild honeypie 
{de lyckades alltså klämma in två låtar om paj. på samma skiva}. 


inte heller hänvisar det till författaren haruki murakami’s novell honeypie,
även om jag tycker mycket om hans fantasirika sätt att skriva.
{när jag läste hans fågeln som vrider upp världen uppkrupen i soffan i trädgården 
i somras, trodde jag på fullt allvar att koltrastarna konspirerade mot mig.}


jag kallades helt enkelt för honeypie av min familj när jag var liten,
~ & fortfarande ibland
då känner jag mig alltid på något sätt.. ja faktiskt; lite extra älskad. 


så det fick hänga med,
~ & så är det med honeypie.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...