10.19.2011

i natt jag drömde

något som 
jag aldrig drömt förut. 

jag drömde att jag & seb gick 
till en tatuerare och att det slutade 
med att han gick därifrån utan 
och jag med hela högra armen 
full av flames & döskallar.

där gick jag, tittade ner på 
min arm & konstaterade obekymrat

ha! vad konstigt.. jag som alltid 
sagt att jag nog vill hålla min 
kropp helt ren och så bara 
gjorde jag ända ner till 
handen så jag knappt kan 
dölja det ens! 

och så skrattade jag sådär lite långbenkorkat.




när jag vaknade sneglade jag förvirrat 
och lite mer än obekymrat ner på min arm. 
men nej. inga flames & döskallar. 
det är min kusin jon som har old glory tattoo 
som håller i min gamla ’brownie’ kamera här ovanför,
~ & att jag drömde som jag gjorde har ju 
uppenbarligen en hel del att göra med att jag 
tog den här bilden på honom häromdagen 
och en del att göra med att han ska tatuera seb i dag.*

för lite var det ju en sanndröm, ~ & jag brukar säga
att jag nog vill hålla min kropp helt ren.




* seb som förväntar sig att jag ska 
dokumentera detta. seb som i morse sa
i dag förväntar jag mig att Din blogg 
handlar bara om mig.
oj då.  






  

4 kommentarer:

  1. gillar dödskallarna . så fina.
    nu måste jag nog måla lite.
    lycka till idag.
    x

    SvaraRadera
  2. Spännande med drömmar...de är ju så verklighetstrogna att man ibland vaknar och undrar om det man drömt verkligen har hänt...
    Snygg bild av din tatuerade kusin

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  3. *fniss* Ditt undermedvetna kanske lobbar för att du ska skaffa sleeve?

    SvaraRadera
  4. JO man känner ju igen det där. Min karl är ju nästintill helkroppstatuerad. Och jag, helt blank. Jo. Men det gillar jag!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...