10.09.2011

viskningar från ett friare jag



{ förstoringsglas }

i går låg vi på en filt med fårfällar på mammas & pappas gräsmatta 
med noël, till en bra bit in i natten och spanade efter draconiderna
ett magnifikt regn av tusentals meteorer’ kan vi ju inte riktigt hålla med om, 
men som snabba starka stjärnfall såg vi en hel drös, 
~ & bara det och att ligga där under den mörka kupan himmel 
och göra önskningar under fårfällar bredvid en fnissandes noël 
i höstnatten kan jag leva på länge. 
möjligheterna tycks oändliga då, 
~ & noël undrar om
önskar Du Dig att Du ska bli världens bästa fotograf nu, honey? 
och hans mormor & morfar, min mamma & pappa, skriker att 
man får inte säga högt vad man önskar sig!   


såg Ni några meteorer falla?



det damp också ner inspirerande mail i boxen i morse,
~ & då tänkte jag, som jag gör ibland att 


om man bara skulle ta & återskapa sig själv.

på ett helt ytligt plan, är jag inne på nu, 
inget mer djupgående än så såhär på en söndagsförmiddag
efter rymdupplevelser & allt. 
dessutom konstrueras vi väl om, mer själsligt, hela tiden, 
~ bara genom att vara vid liv, tycker Ni inte? *
vi växer så det knakar kan man säga, 
speciellt när det blir hett om öronen.
mina öron är sällsamt små dessutom. även inuti. 
så mycket så att min danska doktor skrattar 
genom hela sjukhuskorridoren med ett
lemholt! det er ett mirakel at Du hør noget overhovedet 
när mina lurar ska inspekteras. 
därtill tycker jag det hettat till & själs-växts nog för mig de senaste åren. 
nu tycker jag nog att det bara kan få gotta till sig lite där inuti. }

jag avviker från ämnet. 
ingenting alls ovanligt för mig. jag är en 
bohemunge med fritt flygande tankar. därför är
jag nu lite extra kär i att härliga free people numera skickar mode  
till sverige. { såg Ni hur sömlöst jag återgick till ämnet där? }


{ några av mina favoriter samt ett sagolikt vackert mörkt väsen | förstoringsglas }


jag vet inte. men jag tror att det är det där,
~ & det här är kanske inte så poppis att säga; 
aningen befriande över att se lite annat än de märken som är 
samma samma samma överallt i sverige just nu. det inspirerar i alla fall.

.. kanske är det just den där bohemungen i mig, som gick först i snickarbyxor
och alla andra kläder ut & in till långt in på mellanstadiet, 
för att mamma tyckte att det var kli:igt med tvättlappar,
{ och hon hade ju rätt. jag har fortfarande alla tröjor ut & in hemma. }
allt för att följas av högstadiets mönstrade stickade benvärmare & basker, 
och kimonos & romantiska puffiga spetsblusar
{ och nej. de var inte inne då. inte gummistövlar heller. 
’lilla huset på prärien’ viskades det. }

ja, hon gillar det här. 
hon går säkert där fortfarande längs stranden förresten. 
upp & ner. upp & ner. och funderar över livets stora frågor och 
bär runt på en celloväska. världens mest omöjliga instrument för övrigt. 
värre än klarinett. svårmodigt. i alla fall i min tolkning.
{ jag lärde mig aldrig spela på den där enorma saken, ~ & jag och lillasyster 
kan fortfarande skratta åt att hon, redan då, som 8åring stod och skakade på huvudet 
med ett tsss & höjda ögonbryn när jag gick iväg med detta monstrum. 
det var liksom bara. inte. jag.  
vad jag minns tog jag av strängarna. och så var det slut på den epoken. }

kanske gillar jag free people för att jag blir inspirerad till just frihet,
att återgå till att ha en mer ’egen’ stil, vad det än kan innebära, 
att våga bära det där som jag kunde göra mycket mer på något sätt;
bara för att jag tycker det är vackert,    
~ & ja sugen på att

om man bara skulle ta & återskapa sig själv.


{ kär i en vintage kimono från deras vintage loves  där man även hittar missoni | förstoringsglas }


{ galet fina mc boots från frye finnes & önskas | förstoringsglas  }



nu ska jag ge mig iväg & fotografera en kille. 
av någon märklig anledning är det 1a gången för mig.
i alla fall en för mig okänd en. spännande med någonting nytt.
resultatet kanske kommer här sen’ någon gång. vi får la se hur det går.


ha en riktigt mysig söndag!

knus



  






* och ja, tyck !
fast jag får mail från folk som inte kan kommentera.
detta måste undersökas. 



4 kommentarer:

  1. Free People är galet inspirerande.

    SvaraRadera
  2. tack för inspirationen. måste undersökas närmare.

    jodå. nu ska vi se om det funkar.
    med kommentarerna.

    kanske blir det idag?
    senare på eftermiddagen
    styr vi "uppöver"...(översättning: norrut :)

    SvaraRadera
  3. Det känns som kläder för dig. Till dig.

    SvaraRadera
  4. Och när jag har flyttat in kan jag ta hand om dina tvättlappar.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...