3.28.2012

att skiljas från en älskling





jag har funderat på det ett tag, 
men skjutit upp det, 
~ & inser nu, när det är dags; 
när han är avfotograferad & redo för auktion,
dels att ja, han var en han 
.. och att jag faktiskt får lite separationsångest.

attans.

min första riktiga kamera.
min familj hade lagt ihop till min 30års dag
och det var ett långt lyckorus, flera dagar därefter, 
bara att ömt få plocka upp den.

min första riktiga kamera. 
alla foton jag tagit med den ..




.. på lisbeth cedwall’s vackra utställning på magasinet ..




.. på finaste lillasyster .. 




.. på favoriten lina & magasin 36 för spira s/s 11 ..






.. & hundratals andra fotografier, vars stunder jag minns varenda en ..




med den här kameran fann jag mitt språk. 
mitt andra språk utöver skrivandet.
med den här kameran öppnades dörren för
amerikanska getty images, engelska trevillion images, 
för bokomslag, för att våga fotografera främlingar, 
för att göra de vackraste av vänner rättvisa,
för att våga föreviga mig själv på bild, 
för att kunna fånga de ögonblick, ~ & de blickar hos 
mina älskade som jag vill minnas alltid.

så. 
nu har jag varit ordentligt sentimental här en stund över 
alla bilder, ~ & en stor kopp chai med honung. 

nog nu.  
jag är för mycket hungrande frilansare för att
ha råd att fina kameran ligger och samlar damm,
för mycket annat jag behöver investera i.

och så hoppas jag att den kommer 
skänka någon annan minst lika mycket 
underbart som den gett mig.







4 år & 1 kamera senare.
jag har mörknat mycket, ser jag nu. och blivit äldre.
då är allt som det ska på något sätt ändå. 

hoppas Ni är lyckliga & inspirerade idag !


kärlek från mig.
och lite hjärtfladder,

h








7 kommentarer:

  1. Love every one of these photographs, it's so fun to watch your progress. You get better every year!

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka med en ny kamera, ska kolla på en i helgen...underbara bilder! Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kärleksbeskrivning till kameran. Du är otroligt vacker och måste säga att inte trodde jag du var en dag över 25.

    SvaraRadera
  4. Så underbara foton, du är ju bara bäst. Älskar din blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Får mig nu att fundera över vad jag ska göra med min gamla D40, lillasystern till din D60. Den ligger nog också och samlar damm och jag har nästan glömt hur liten den är... Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Dina ORD Dina BILDER...

    TACK //åsa

    SvaraRadera
  7. DEN kameran skulle jag gärna vilja ha...bara för att jag VET att den har en underbar energi med allt underbart vackert som du har skapat.

    Ha en fin vacker helg Hannah!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...