5.09.2012

längtans planering



första säsongen, ~ & första fotograferingen med spira
körde vi våren 2011 på magasin 36. 
ett magiskt ljus flödade in genom de vackert solkiga fabriksfönstren 
och lovade sommar med brunbrända ben & sommarnätter mjuka som silke.
lina sa att hon var rädd för fjärilar. av det märktes ingenting.


±
{nikon d60 | nikon dx af-s nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6g}



det är indiansommar och 1a dagen i oktober 2011
när vi beger oss till en övergiven gammal fruktträdgård
för att fotografera spira a/w 11.
vi blir fuktiga om kinderna av dis & gryning 
och det gyllene morgonljuset glittrar i spindelnäten på ängen. 
det doftar jord & nytvättat och lyckan när bomullen 
blir transparens & siluetter, genomlyst av solen, 
kan jag fortfarande ta på.


lina klättrar i knotiga gamla äppleträd och jag & utrustning efter.
bara någon vecka tidigare, i september på min födelsedag har jag fått en del, 
~ & sparat en del till en ny kamera. en första provfotografering 
med den kunde inte ha drömts upp bättre. 

  
många timmar senare går solen ner över en annan äng,
~ & dagen tar slut i ett lika vackert ljus som den började, 
men alldeles för fort. vi dricker flädersaft under 
malvagårdens parasoll och samlar ihop blusar & stjärnor, 
mc boots & delar av oss själva; 
de som nästan vill dröja kvar där på ängen.


±


{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm 1,4}



i februari i år packade jag, jossi & lina in oss i en bil
med hela spira’s s/s 12 kollektion i baggaget,
~ & körde till stockholm för en fotografering som var 
allt man kan önska av nyfunnen vänskap, timing, ljus, 
och drömlocation i form av ett hem som är saras.
och ingen är som sara. 
det är semester & jobb, tårar & skratt; allt inlindat i 
franska linnelakan och ihopsytt av jossi’s magiska hand.


och nu? 
nu längtar jag så mycket efter mina fina tjejer
att det känns i kroppen. tur att jag ska på
afterwork med jossi i veckan, tur att vi ska ha 
möte i dagarna, ~ & sätta de sista detaljerna för a/w 12. 
tur att vi snart ska fotografera igen.

.. & den här plåtningen är verkligen en
jag hoppas kunna ta med Er
på ett hörn av. 

den här sommaren är överhuvudtaget en 
rad av drömfotograferingar jag knappt 
kan bärga mig inför.

lycka. 
i klick efter klick efter klick.


kärlek till Er,
älvor & äpplepallare

h  




±


{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm 1,4}
{modell ~ lina lindholm}
{spira s/s 12 make up & hår ~ josefin madsen ljungqvist}








11 kommentarer:

  1. Önskar dig många magiska fotoögonblick i sommar.
    Tack för att vi får följa med <3

    SvaraRadera
  2. ja det där med klick klick är du allt en fana på;) Ljuvliga bilder, och vilka vackra miljöer....
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag är helt kär i varenda bild som du tar, klick efter klick ;)
    Just nu: Fråga mig vad som helst på min blogg! (sista chansen)

    SvaraRadera
  4. Åååå vad spännande, kan du inte berätta. Vilka bilder du tar...

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  5. Vackra och inspirerande bilder.

    SvaraRadera
  6. ..åh Hannah vad jag längtar efter dig.
    Underbart att få ta del av dig här. TACK för all inspiration! Älskar dina foton. Älskar dina ord. Älskar dig min vän.

    Kom tillbaka snart.

    SvaraRadera
  7. WOW! Alltså, man kan inte sluta titta på bilderna. Såååå vackra. Underbara! Jag blir helt mållös.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Om man kunde äta dina bilder, så hade de varit den mumsigaste efterrätten man nånsin kunde äta. Len som grädde och ljuvlig som de första smultronen en varm sommardag...
    Ha en fin kväll / Liv

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...