7.02.2012

pop up juli




{finaste sara har i-phone skin the pool of tears | kaffe, skisser & söndagsvackert}




juni är plötsligt juli i vad som känns som ett enda ögonblick av
en massa arbete & möten i väldigt snabb takt,
~ men ändå med någon slags mjukhet. 
det är för att det är sommar, tror jag. för tänk vad det
kan göra bara att få dricka sitt kaffe utomhusi vilda trädgården, 
mitt i fågelsång, ~ & doft av änglatrumpet.

tänk vad det kan göra att krukmakeriet i mölle
plötsligt har öppet precis när man känner för en hembakad
morgonbulle med tomat & havssalt. sebbe spelar något litet
på en av caféets gitarrer medan sara & jag väljer kaffe,
~ & från orangeriet flödar ljus silat genom flera lager
vindruvs-rankor & långa  vitlöksflätor i fönstren.  








tänk vad det kan göra att pausa i form av att
klämma in oss tre i bilen. jag & sara bak;
min hand i hennes svala,
köra en sväng till lilla arild, ~ & lite undangömd hitta
marie & esteten’s pop up shop.
att stiga in från en soldränkt grusplan med franska järnsängar, 
in i en ljum, asketisk & urvacker lokal,
fylld med habegär av unika & tidlösa ting.








och tänk vad det kan göra att det ändå är alldeles nog
att dricka ett glas vin en söndagseftermiddag,
~ & bara njuta av allt som är skönt, 
utan att det måste med hem i papperspåse.
att stöta på vackra ansikten & mjuka kramar.
att se sara slå sig ner i den finaste slitna korgfåtölj
man sett någon gång,
höra hur hon drar in luft mellan käkarna i ett
ska jag verkligen? och skrattande svara
ja, det ska Du verkligen!

tänk vad det kan göra att unna någon allt
det hon önskar & mer därtill. 
att önska henne mer än sig själv.
det är då det lite stressigt fladdriga stillar sig i bröstet
och lyckan att bara vara med, sätter in. 









och tänk vad det kan göra att plötsligt se att
man finns med på ett hörn i allt det här
pop up härliga, vackra, inspirerande. 
ett hörn i form av fyra bilder på en enorm gammal skolplansch,
en 'board med mood' av svart & vitt, matt tejp & mycket känsla.
pop up glädje. 




{sara i en av, ~ numera sina, fina korgfåtöljer}



och nu?
det är en ny vecka som lovar härligheter.
fönstren är öppna ut mot fågelsång,
ihop med musiken här inne.
jag dricker alldeles för mycket kardemummakaffe,
~ & sitter på tok för nära skärmen
i de sista intensiva dagarna av spira a/w 12.

och så hoppas jag att Ni mår 
riktigt, riktigt bra.

kärlek,

h


±

{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm/1.4}
{MO & esteten pop up shop | arild | söndagar 13-17}
© hannah lemholt photography




16 kommentarer:

  1. Dina vackra ord gör mig helt hänförd.
    Och det är ett fantastiskt lugn över dina bilder, känner mig alltid så rofylld när jag går in här.

    Lycka till med Spira bilderna, ser fram emot att se resultatet. Nu ska jag själv ägna timmar framför datorn, sålänge som Sonny Lou tillåter, och hundratals bilder som måste bli klara.

    ta hand om dig,
    Anna

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder och så vackert skrivet så jag blir alldeles gråtmild..
    Älskar dina vackra bilder, vill bara se mer och mer och mer..
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Har ganska nyligen upptäckt din blogg. Dina bilder..jag kan titta hur länge som helst på dem. Den där känslan du förmedlar. Oslagbart. Fullständigt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Those coffee shots made me yearn for a cup of coffee now. Oh and I love the inspiration of dried plants on paper. I have to think about this idea...thank you again for delivering beautiful inspiration.

    SvaraRadera
  5. Vilka bilder, jag var också hos Marie i går, visst var det smakfullt...

    Vilket fint kort på dig..

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  6. Så underbart, ni två, de vackraste av själar, kärlek till er.

    SvaraRadera
  7. Du tar verklige jätte vackra foton. I like! :)

    SvaraRadera
  8. Så vackert!
    Kärlek och ljuvlig sommar till dig!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Precis sådant som man skall göra, spontat och bara i stunden just då. Jag har väntat på det spontana, och väntat på - ja vadå? Jag vet faktiskt inte men nu är det jag och sommaren som skall hålla hand. Önskar dig en fantastisk tisdag, och lycka till med Spira bilderna :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Jag har tittat in här ett tag nu och varje gång undrar jag HUUUR man kan ta så fantastiska bilder och skriva så fint! Härligt. Tack!

    En kort dum fråga; jag vill köpa iPhone fodral, men måste man beställa från USA? De finns inte att köpa här i Svedala?

    Stor kram!
    Helén

    SvaraRadera
  11. Vackra ord och vackra bilder, så jättefint!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  12. Jag blir varm i magen när jag besöker dig. Du skänker lugn och strösslar vackert över oss som följer dig. tack

    Och ja, lycka till med din Spirafoton!

    SvaraRadera
  13. stort tack för alla goa’ ord, fina Ni !



    helén ~ tack för att Du tittar in ! :)
    & tack för Din undran;
    dock kan Du tyvärr bara beställa
    därifrån. (jag har själv haft tanken
    att jag hellre skulle arbeta utifrån
    här hemma, men har inte hittat
    något alternativ till dem.) har bara
    hört gott från de som beställt ska
    sägas i & för sig, men förstår att vissa
    drar sig för att beställa så.

    allt gott till Dig i vilket fall,
    ~ & tack än en gång för att Du
    tycker om det jag gör !

    kram, hannah :*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta Hannah för ditt svar! Sitter just nu i ett fantastiskt sött hyrt hus i Viken :)) Så fort jag kommer hem till Sthlm ska jag beställa dina saker iaf. Måste bara ha!
      Första gången jag är på Kullahalvön! Och jag är KÄR!!! Köpt fin keramik på Mölles Krukmakeri idag:) Så fint!
      Stor kram till dig!
      Helén

      Radera
  14. Vackert vackert vackert. Din saga som du berättar så fint.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...