8.18.2012

A MESSAGE FOR MY HEART


kate moss av annie leibovitz : print köpt i paris 
korg : butiken | antik urna : magasin 36 
etc


jag känner mig oerhört inspirerad just nu.
jag tror att jag ibland bär på för mycket inom mig, 
hur hudlös & mycket känslomänniska jag än är, 
~ så är jag också ett typsikt mellanbarn.
mitt mellanrum är inget inklämt rum,
men det är nog ganska tyst där, eftertänksamt.

kanske är det därför som det märks 
så mycket för mig, i mig, när jag öppnar upp;
oredigerat, ~ & utan att väga in andras eventuella
känslor, bara blöder ut på allt det vita, stilla.
bara för mig, även om det här också blev för Er.
för de senaste dagarna har jag känt mig lätt
som en fjäder och ren på något sätt.
ur det kanske ny inspiration har lättare 
att flöda. utan allt gammalt bråte.

av de där dagarna, de fjäderlätta,
blir det självporträtt, ~ & en hel massa 
annat knåpande, flödande ur ny inspiration 
och tankarna runt det här att 
försöka vara till lags v.s bara vara sig själv,
hålla inne vs. släppa ut.

min mamma brukar säga att
det tar enormt mycket mer kraft
att hålla inne, även om det kan kännas 
som att de som är mest fulla av kraft
är de som skriker ur sig allt. 




nygjort till søciety6 : leaking | a paris state of mind
etc


nygjort till søciety6 | laptop, - & i-pad skins 
8 olika fotografier finns nu i le shop 


jag tänker på Er också, extra mycket för att
det kommit mer mail än någonsin
de senaste dagarna. både om att köpa
printar & annat {därför spränger jag också
in just nyheterna jag pillat med idag.}
men framförallt personliga, fantastiska, 
sorgliga, fina, härliga, stöttande
och vackert självutlämnande historier. 
Era historier.
jag tänker på Era olika röster
och att kanske har vi alla vår plats, 
eller mer vårt vis egentligen,
~ nästan ödesbestämt av vår plats
i den familj vi växte upp i.

är det så för Er?
är Din plats, Ditt vis bestämt,
eller färgat, ~ av Din plats
i Din familj?


härlig helg, 
~ & kärlek till Er,
storebröder och lillasystrar,
mellanbarn & ensambarn, 


h
{i mitten av tre systrar}



± 





22 kommentarer:

  1. Oooh, Du gjorde det ju! Jättefina; hur ska jag kunna välja....?! :) TACK för det och för ett fint inlägg igen, mycket att fundera på där. Det formar oss mer än vi tror, vår ordningsföljd...har definitivt format mig att jag är yngst och sladdbarn dessutom. Väljer att se det som en gåva; se styrkorna i just *min* plats. Kram till Dig/Joanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha! tänkte jag skulle maila Dig om att jag hunnit med några. :)
      känns som att de blev bra faktiskt! :) har dessutom fått styr på
      ny, optimal ’profil’ för svart & vitt på søciety6, så jag är sugen
      på att själv beställa någon/några & se. :)
      tack för Dina ord..
      ja, jag tror att det kanske gör det. jag funderar själv vidare,
      men tänker mycket som Du att jag ser det som en gåva;
      just min plats, mina prövningar, mina förutsättningar.
      tror d e t är en bra plats. :) kram tillbaka till Dig, h

      Radera
  2. Insåg precis att jag stänger av allt annat ljud när jag läser din blogg. Ingen musik, ingen TV. Magiskt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, vad härligt det låter ..
      stort tack för Dina fina ord,
      de betyder mycket !

      Radera
  3. Jag tänker att vi alla färgas från familj. I mitt fall, lite av 'bristen' på familj. Även det kan vara en gåva. För jag är stark, modig och vet att tron på mig själv kan ta mig hur långt som helst.

    SvaraRadera
  4. Amazing photography, I am enchanted!

    SvaraRadera
  5. Så är det nog. Storasyster som jag är klarar jag mej gärna själv och har nog svårt att be om hjälp. Men min egen inneboende känsla av ett inre driv, en styrka och vetskap om att inget är omöjligt har jag haft med så länge jag kan minnas. Spännande frågeställning..
    Vilka fantastiska produkter du visar upp-var stolt över vad du presterat! :-)
    Ha en fin söndag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Hej Hannah,

    thanks to the TineK post on your amazing images I found your blog. And I'm totally smitten by what I can see and discover here! That's beyond words! I love your way of seeing things, your great eye for light, shadow and colours.

    Great photography, great blog and a lovely lady!
    Thanks for showing us your apssion, your work - your world.

    Lysann xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you so much lysann,
      ~ that’s sweet of you ! xx.h

      Radera
  7. Man ser sig i spegeln, man stannar upp i ett beteende och ser att man är som spegel av tidigare generationer. En gest, ett ord eller en doft, och man minns de som är borta för länge sen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... tack EM för Dina alltid så vackra tankar ..

      Radera
  8. Två av världens vackraste kvinnor
    Kate Moss och DU!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *haha* oj, Du är för gullig Du,
      ~ om ändå så vore ! :) ah, jag
      är ganska tillfreds med mitt
      trollhårs, - imperfekta, - &
      kurviga jag nuförtiden.. :)

      kramar till Dig

      Radera
  9. Min familj och uppväxt har definitivt satt sina spår i min själ och "ryggrad", och så tacksam jag är, för annars hade jag inte varit jag. Lilla syster till två äldre bröder, som både skyddat mig men även uppfostrat mig och visat att man får inte mycket här i livet om man inte kämpar för det.

    ~ Och så dessa fina skapelser, hur ska jag kunna välja?:D
    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, vad härligt med Din historia.
      jag har alltid drömt lite om en
      store-bror, men det är ju lite
      svår-ordnat i efterhand .. :)

      tack för fina ord !


      Radera
  10. Med en så klok mamma - kan det bli annat än väldigt kloka barn?

    SvaraRadera
  11. Du gjorde verkligen Min dag.
    P.S Du har mail.. :)

    kram,

    SvaraRadera
  12. I have no idea what you write in your notes, but I love your photos!!! They're AMAZING! <3

    SvaraRadera
  13. Sitter och läser igenom din blogg. Får en känsla av att jag vill börja om, på nytt. Start all over again.Bli som du. Det är en härlig känsla! Tack.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...