8.15.2012

sneak peek № 4 | merci




de här bilderna är tagna för spira autumn’12
hos fantastiska butiken merci i paris,
~ på deras vackra innergård ..




.. & lite hemma i köket i skrutthuset.
några av Er känner kanske igen det på väggen.
jag tänder stora, goa’ doftljuset från just merci idag, 
istället för en liten färgglad 1:a eller ett tårtljus,
som jag helt enkelt inte hittade några,
~ för just i dag har det gått ett år sedan 
jag skrev det allra första inlägget 
i den här bloggen.

  tack för att Ni tittar in här,
~ & spenderar lite av Er tid med mig. 
tack för att Ni är så fina.

merci !




.. & kärlek. till Er.
ja, Ni ser ju att han menar business,
lilla franska k-pistängeln.





±

{spira autumn’12 | emelie print}
{modell : lina lindholm}
{make up & hår : jossi madsen}
{© hannah lemholt photography}





15 kommentarer:

  1. Jag upptäckte din blogg för bara tre veckor sedan. Men jag är redan en hängiven läsare. Har förälskat mig i ditt bildspråk...

    SvaraRadera
    Svar
    1. stort tack jeanette, ~ & varmt välkommen hit !

      Radera
  2. ... congratulations to your first blogger-birthday ... it's a pleasure to meet you day by day at the same place ... oh, if only i could understand your words in swedish ... no: don't ask this thing called "translator" ;) on friday i will visit PARIS - only for one day ... but definitely i have to go to MERCI to get this gorgeous paper bag ... take care hannah, ♥ biggi

    SvaraRadera
  3. Merci à toi! En ständig glädje- och inspirationskälla är Du och jag är så GLAD att Du bloggar!

    SvaraRadera
  4. Grattis till ditt underbara blogg-år! Hipp Hipp!
    Vilken vacker blus! Är glad att den modellen hänger i fortfarande. Singoallablus kallade vi den...säger man så fortfarande? och de är så väldigt klädsamma för alla figurer. En sån söt liten röd bil är också klädsam. Lätt att parkera. Har också en liten söt röd sak, (Peugeot 107) som är bäst, i kategorin bilar i alla fall (förutom den vita vintage-Jaguaren som jag fick i födelsedagspresent av maken...)
    kram

    SvaraRadera
  5. Grattis bloggen! Och grattis till oss som får ta del av dina vackra tankar!

    SvaraRadera
  6. Tack för att vi får ta del av din värld
    Det känns alltid lite extra speciellt att kika in hos dig.
    Något man vill spara till sist. Det finaste
    som man vill bära med sig länge
    Tack fina
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  7. Du har en helt underbar blogg. Älskar dina bilder, tittar ofta in men är lite sämre på att lämna avtryck!

    Grattis till ett-års-boggen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hipp hipp hurra för nätets varmaste blogg,
    blir så härligt förväntansfull varje gång
    jag ser att du gjort nytt inlägg.

    SvaraRadera
  9. Grattis till 1 år på bloggen =)

    SvaraRadera
  10. Grattis till din Underbara blogg!!!
    Blir så Glad att läsa o se dina vackra bilder<3<3<3
    Hoppas på mååånga år till :)
    Awww vad mysiga Paris bilder, ni e så bra team allså!!

    SvaraRadera
  11. Grattis min fina vän -men mest grattis till alla oss andra som i ett år fått ta del av ditt vackra skapande! Lova att alltid fortsätta...jag avslutar ju varje dag hos dig...& älskar det.

    HiPp hIpP HuRraAaaaA för dig...& oss!

    SvaraRadera
  12. Tack för att du bloggar & Grattis !!!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  13. Aw, grattis honeypieLIVINGetc! :)
    Det går knappt att beskriva med ord hur vackra dina fotografier är... ♥

    kram,

    c

    SvaraRadera
  14. J'adore Merci.. it is like one of the favorite subjects on my blog ;) only two weeks from now and I will go back ;)

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...