8.16.2012

THANK GOD THIS MUCH IS TRUE









sakta försvinner kontaktkartorna under fler och fler
de-här-är-jag-klar-med vita ark under mig på golvet.
jag står över dem och hummar
i grå långkalsonger & stickat på glid.
barfota på paris och stunder som nog sent ska lämna mig. 
jag lyssnar på the 88 och dricker så mycket 
vitt hallon-te att jag får ont i huvudet.







jag längtar lite till stockholm och mycket  tillbaka till paris,
så mycket mer jag skulle velat hinna där, tänker jag. 
mest av allt längtar jag efter att sticka iväg några stycken på roadtrip,
med bilen full av vinflaskor & rolig rekvisita,
kameran, objektiven & full fantasi.
jag drömmer om hur modellerna skulle kunna se ut,
om frisyrer & hud, om historier och om ljus.
snart, hoppas jag.
det har varit alldeles för lite konceptfotograferingar på sistone, 
lite för lite tid över till egna fotograferingar överhuvudtaget.
men nu måste vi. ett spännande nytt projekt med fria händer 
och en planerad utställning till hösten kräver det.

ljuva, ljuva måsten.










jupp, det var väl allt denna vackra sensommar-torsdag. 
jag vill också säga tack igen för alla mail Ni skickar, 
och kommentarer Ni lämnar. 
de sista dagarna har Ni fått både tårar och skratt
att stiga i ögonen, - & välla över.
tack. 



kärlek till Er,


h




15 kommentarer:

  1. Underbar, ny header!
    Skön Musik!
    Tack för en stunds vila i det vackra.
    kram EM

    SvaraRadera
  2. Du är sagolikt vacker. Mer bilder på fina dig säger jag. Låter helt underbart allting.

    Kramar från L

    SvaraRadera
  3. Skitsnygg header! Igen :)

    Åååhh...
    Du anar inte hur himla gärna jag skulle hängt med i den där bilen.
    Jag bubblar av sjukt mycket fotolust.
    Men.
    Så var det, det där med tiden...

    Ps. Riktigt snyggt med den där sjalen med gammalt urtvättat bommulslinne-strukturen i håret.

    SvaraRadera
  4. ser väldigt mycket fram emot egen utställning av Dig <3

    SvaraRadera
  5. Får man fråga var den fina ringen är ifrån..? ☮

    SvaraRadera
    Svar
    1. hötorgets loppis, sthlm ~ världens fyndställe. :)
      hittade två urfina, stora ringar med turkoser
      som jag suktat efter på dyra ställen,
      för 90;- tillsammans. önskar vi hade
      mer av den typen av stora helg-loppisar
      med massor av blandat grejs här nere också !

      Radera
    2. verkligen jätte fin, om du tröttnar på dom står jag först i kö. ;)
      ja det hade inte varit dumt med lite sådana loppisar i lilla höganäs!

      kram ♡

      Radera
  6. Nice working space... amazing photos of amazing women:)
    And I love this pull!!!! <3
    Hugs
    Agnieszka

    SvaraRadera
  7. Åhh... DU är så vacker tjejen♥

    Underbar ny header & alltid lika ljuvliga foton♥

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Satt & funderade ett litet tag på vem det är du är lik på första fotot...
    tycker du har drag av Angelina Jolie...på ett vackert sätt!

    639829;

    SvaraRadera
  9. Jösses va fin du är!
    Håller med ovanstående, mer bilder på dej:-)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Håller SÅ med alla!
    Vackert vackert!!!

    ...& ni ska veta att hon blev STOPPAD i Stockholm av en kvinna som inte nog kunde uttrycka att hon trodde det va Angelina Jolie som passerade.
    DET & ditt vackra sätt & din talang är en mix som är gnistrande & svårslagen.

    Kärlek S.

    SvaraRadera
  11. läser din fina text. ja, läser. du är den enda blogg jag tar mig tid att läsa ibland.
    du gör mig aldrig besviken :-).
    tack vackra du.
    hoppas du får fin roadtrip snart och/eller Paris.
    kram/Jennifer

    SvaraRadera
  12. Du är ju nästan för mycket Hannah.
    Så otroligt talangfull och så vacker.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...